dinsdag 27 januari 2009

attack girls swim team vs the undead

jaar: 2007
genre: asian, horror, zombie sexploitation
regiseur: Kôji Kawano
cast: pffff

in een japanse school breekt een zombieplaag uit door een foutieve inenting met een vacin tegen een griepvirus. de enigen die imuun blijken te zijn, zijn de meisjes van het zwemteam door hun herhaaldelijke blootstelling aan de chloor in het zwembadwater.
deze zombieplaag zou uitgelokt kunnen zijn door een gestoorde geleerde, die een van de leerlingen ooit als moordenares had opgeleid, en dit om wraak te nemen voor haar desertie.

mensen die de tijd nemen om geregeld mijn reviews te lezen weten ondertussen al dat ik vaak een dubbel gevoel heb bij het bekijken van japanse horrors. vaak bejubel ik hun passie voor gore en de vele liters bloed die van het scherm af druipen, zoals je bijvoorbeeld aantreft in de guinea pig serie. nog vaker hekel ik echter hun overdreven passie voor plastic monsters en cheesy martial arts, of hun fetish voor witte katoenen schoolmeisjesonderbroeken.
nu had attack girls.. een standaard zombiefilm kunnen worden, zonder opvallende hoogte of laagtepunten, afgaande op het eerder door mij geschetste scenario, maar niets blijkt minder waar.deze film is opmerkelijk te noemen, maar dan wel door zijn sleaze factor. al vanaf de openingsscene valt het mij op dat regiseur kawano de stijve tepeltjes van een jonge zwemster wel heel duidelijk in beeld brengt. gevolgd door een douchescene tussen twee meisjes. voor mijn ogen ontplooit zich een softcore lesbofilm, in plaats van het door mij verlangde zombiespektakel.
kawano is dus een japanse viezerik die geilt op jonge meisjes en ze graag laat rollebollen op het scherm, waarbij het hele gegeven van vechten tegen de ondoden maar bijkomstig lijkt te worden. de borsten zijn dus veelvuldig aanwezig, en het bloed nauwelijks. de gore hounds moeten zich tevreden stellen met hier en daar een rubber armpje, of een off screen slachting, maar meer wordt er niet geboden. tot vervelens liggen de studentes elkaar te bevredigen, waarbij ze geluiden voorbrengen alsof iemand met de hak van een schoen een nest jonge chihuahuas doodmept.
attack girls swim team vs the undead is een totale verspilling van tijd en geld en dient ten allen tijde vermeden te worden. tenzij je natuurlijk geilt op witte katoenen schoolmeisjesonderbroekjes.
score 0 op 4

Geen opmerkingen: