zondag 8 februari 2009

storm warning

jaar: 2007
genre: horror,thiller, hostage
regiseur:Jamie Blanks
cast: Nadia Farès,John Brumpton, Robert Taylor, David Lyons, Mathew Wilkinson (en dit is echt de volledige cast)

storm warning gaat alvast geen orriginaliteitsprijzen winnen voor zijn verhaal.
een koppel yuppies trekt er met een boot op uit (klein motorbootje, waarschijnlijk vanwege het budget) en raakt tijdens een storm het noorden kwijt; ze spoelen aan in een moeras ergens in de australische achterbuurten, en schuilen voor de regen in een boerderij anex cannabiskwekerij;
wanneer de eigenaars van de kwekerij, twee broers en hun vader, terug keren begint voor de yuppies een nacht vol terreur;
ik moet zeggen dat ik door deze film aangenaam verrast was. ik had voorheen van regiseur blanks al het middelmatige urban legend gezien, en ook zijn langs alle kanten zuigende film valentine; storm warning is darintegen een degelijke horror/thriller die mij toch geboeid wist te houden. onlangs ergerde ik mij nog aan dergelijke onorriginele genre films zoals funny games us, en hun vele gebreken. deze gebreken werden hier echter degelijk opgelost.
natuurlijk komt storm warning maar traag op gang. het duurt een tijdje alvorens de gorehounds zoals ik bediend worden maar wanneer de eerste bloederige scene losbarst worden we onmiddelijk getrakteerd op een tafereeltje dat in hellraiser niet zou misstaan.
natuurlijk kan je in een film met vijf acteurs helaas niet blijven moorden, maar wat ons gegund wordt is toch heel degelijk.
het enige wat mij een klein beetje stoorde, was dat de yuppies bij mij op geen enkel moment sympathy wisten op te wekken. ten slotte is het toch de bedoeling dat je HOOPT dat ze het overleven, niet? en mij kon het geen reet schelen.
jammer , want anders had storm warning van mij een topscore gekregen;

score 3 op 4

Geen opmerkingen: