dinsdag 17 februari 2009

dying breed

jaar: 2009
genre: horror,cannibals, survivor, torture
regiseur: Jody Dwyer
cast: Mirrah Foulkes, Leigh Whannell, Nathan Phillips, Melanie Vallejo

nina haar zus deed ooit research naar de reeds lang uitgestorven gewaande tasmaanse tijger. ze verdween echter een tijdje van de aardbodem, om daarna ergens dood aan te spoelen met geen enkele tand meer in haar mond. zes jaar later besluit nina om samen met haar vriend matt en een bevriend koppel de research voort te zette, een tasmaanse tijger aan te treffen, en hopelijk ook te weten te komen wat er met zuslief gebeurde. en dit laatste lukt voortreffelijk, want spoedig begeven ze zich op het teritorium van een familie die afstamt van de beruchte australische ter dood veroordeelde kanibaal Alexander Pearce. het wordt vluchten om niet op het menu te komen.

laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. de eindeloze reeks kanibalen-in-het-bos films begint me stilaan de keel uit te hangen; en dat wil wat zeggen, want ik zou een heuse filmmarathon kunnen houden met ultra low budget zombie films. maar het kannibalengenre...nee dank je;
goed. echt slecht is deze dying breed niet, maar hij biedt ook niets extras wat we niet al honderden keren hebben gezien. enkele walgmomenten volgen op enkele "spannende" scene's; enkele mensen gaan dood, en het einde zien we al van ver afkomen. ideaal voor wie houdt van het genre, maar voor mij hoeft het allemaal niet meer sinds the hills have eys 2 en wrong turn 2.
waarom heb ik deze film dan toch bekeken als ik wist dat hij ging tegen vallen?
omdat de rol van matt gespeeld wordt door Leigh Whannell; medeschrijver van saw 1 die ook de rol van adam voor zijn rekening nam, en ik wel eens wou weten hoe het de man verder is vergaan buiten aantreden in flashbacks in de saw reeks;
nog een leuk feitje: Melanie Vallejo die in deze film de rol van rebecca speelt is in het dagelijkse leven de Blue Mystic Ranger in de Power Rangers Mystic Force serie; en dan toch nog tegen vallen, deze dying breed? jaja...

score 2 op 4

Geen opmerkingen: