zaterdag 21 februari 2009

feast 3 the happy finish

jaar: 2009
genre: creature, gore, comedy, splatter
regiseur: John Gulager
cast: Jenny Wade, Martin Klebba, Carl Anthony Payne II, Craig Henningsen, Juan Longoria García, Diane Goldner

in feast 1 in maakten we kennis met de inzittende van een bar die belegerd werden door een bende bloedorstige en op seks belustte monsters; mensen werden verscheurd en vrouwen met één been werden ge deepthroat tot het kotsen er op volgde. uiteindelijk wisten enkle overlevenden te onstnappen naar het nabijgelegen stadje.
in feast 2 komen de overlevenden aan in de stad om te ontdekken dat het daar nog veel erger aan toe gaat; samen met twee mexicaanse dwergworstelaars en een bende topless bikerchicks proberen ze aan de dodelijke en kattenverkrachtende monsters te ontkomen.
in feast drie gaan we verder waar we gebleven waren in deel 2; mexicaanse dwergen worden afgeschoten met een katapult, mensen sterven op walgelijke manieren, en bikerchicks lopen topless rond. de monsters zijn weer niets ontziend, en draaien hun hand niet om voor een interraciale homoseksuele anale verkrachting met een mannelijke hypersnelle zwangerschap tot gevolg (misschien een aardig zinnetje voor het volgende grote nederlandse dictee?) gelukkig krijgen ze hulp uit onverwachtte hoek van een licht gehandicapte jongen met een kruk en een hoorapparaat, en een flitsende karateka, luisterend naar de naam jean-claude seagal.

man man, waar blijven ze het toch vandaan halen?

goed, toen ik feast 1 zag was ik behoorlijk onder de indruk, zodoende zat ik met veel te hoge verwachtingen naar feast 2 te kijken die me niet meer wist te bieden dan een aaneenschakeling van ranzigheden; bijgevolg had ik totaal geen verwachtingen voor feast 3 en ik moet zeggen dat hij mij reuze is meegevallen; natuurlijk moet je hier geen flitsende dialogen of weldoordachte plotwendingen verwachten; maar als je je ding vindt in absurde walgelijke humor dan is feast 3 de ideale film voor jou. om een klein voorbeeld te geven:
monster bijt hoofd af van slachtoffer, krijgt onmiddelijk hevige buikkrampen, waarna de camera zich richt op zijn rectum, waaruit het hoofd, bedekt met diverse faecalien razendsnel komt opduiken; schitterend.

feast 3 love it or hate it...maar je kan er alleszins wel wijze levenslessen uit leren: you only need 2 legs to kick ass!

score 3 op 4

ps. het einde was totaaaal onvoorspelbaar! wie de film gezien heeft weet wat ik bedoel.

Geen opmerkingen: