donderdag 22 april 2010

Necroville

Jaar: 2007
Genre: Comedy, horror, zombie, weerwolf, vampire.
Regisseur: Billy Garberina
Cast: Billy Garberina, Adam Jarmon Brown, Mark Chavez, Brandy Bluejacket

Jack en zijn beste vriend Alex worden ontslagen in de videotheek waar ze werken. Zeer tegen de zin van Jack's egoistische luie zeurderige vriendin Penny zoeken ze wer bij het uitroeingsbedrijf Zom-B-Gone. Want Necroville, hun thuisstad wordt namelijk overspoeld door zombies vampieren en weerwolven. Zodoende wekken ze de toorn van oppervampier Chad die toevallig het ex-vriendje is van Penny.

Je hebt het waarschijnlijk al meegemaakt. Je ziet de trailer van een comedy die er veel belovend uit ziet, maar dan, bij de eerste kijkbeurt merk je onmiddelijk dat de beste grappig allemaal in de trailer verwerkt waren. Nu had ik van Necroville absoluut niets gezien, dus wist ik enkel dat ik mij kon verwachten aan een ultra low budget film over een dorpje vol zombies, weerwolven en vampieren.
Wat was ik aangenaam verrast zeg. Necroville is, low budget of niet, grappiger dan de meeste troep die ze voor humor proberen verslijten. Ik heb letterlijk op sommige momenten mijn buik moeten vasthouden van het lachen. Het ding is: de makers en acteurs nemen zichzelf op geen enkel moment serieus. Niemand is een goed acteur en de speciale effekten (op eentje na dan) zijn echt om te huilen. De zombies zijn gewoon blauwgeverfde mensen, de vampieren zijn Gothiks met valse hoektandjes en de weerwolven hebben valse baarden aan hun gezichten geplakt. maar dat kan de pret niet drukken want Necroville vervalt geregeld in pure slapstick.
Billy Garberina die niet alleen de hoofdrol speelt en regisseeert heeft ook het scenario geschreven en hij doet het allemaal naar behoren.
Een scene die supergrappig is.
Jakc en Alex zitten samen in hun bedrijfsvoertuig te kibbelen of Chad nu wel of niet de hoofdvampier is. (Hoofdvampieren kunnen namelijk in het daglicht buiten) Dan rijden ze voorbij het huis van Chad en die zit in zijn gazonnetje te zonnen met zo een reflecterend scherm onder zijn kin, waarbij hij naar hen wuift en zijn slagtanden bloot lacht.
maar, zoals ik al zei is het grootste gebrek van Necroville zijn totaal gebrek aan budget. Ik kan daar gemakkelijk over kijken omdat ik nu eenmaal fan ben van onafhankelijke cinemamakers. Maar toch zal dit voor veel mensen een serieus struikelblok zijn.
Doch niet getreurd. Necroville krijgt van mij een dikverdiende vier op vier en wordt bij deze uitgeroepen tot Comedy Van Het Jaar

Score: 4 op 4

Geen opmerkingen: