zaterdag 8 november 2008

frankenhooker

jaar: 1990
genre: horror, comedy
regiseur: frank henenlotter
cast: james lorinz, patty mullen.

wanneer amateur chirurg/elektricien jeffrey franken een grasmaaier op afstandsbediening maakt, komt zijn verloofde elisabeth per ongeluk onder de messen terecht. helaas schiet er te weinig van haar over om haar te reconstrueren, dus besluit jeffrey maar enkele lichaamsdelen te gaan zoeken bij de locale hoerenpopulatie, teneinde eilsabteh niet alleen terug tot leven te wekken , maar haar ook het perfecte lichaam te bezorgen. om de hoertjes van kant te maken en zijn eigen geweten prope te houden bezorgt hij hen een zelfgebrouwen soort crack.

met een beetje goede wil zou je kunnen zeggen dat frankenhooker eigenlijk meer een romantische comedy is dan een horror, een romantische comedy met ontploffende hoertjes hehe. nou ja, wat zou je dan ook verwachten van een film van henenlotter. deze mens zijn humor is het cinematografische ekwivalent van "trek eens aan mijn vinger" pure onderbroekenlol die zelden of nooit getuigt van goede smaak; het zou niet de eerste keer zijn dat leden van de productiecrew opstapten. het overkwam hem alleszins al in basket case, en in brain damage.naar het einde van deze film toe schakelt henenlotter weer even over naar zijn hoogste versnelling en bezorgt ons weer enkele wansmakelijke scenes die zowat het midden houden tussen walgelijkheid en lachwekkendheid. met de films van henelotter is het dus ook zoals met die van fulci of argento; oftewel ben je er weg van. oftewel doet het je niets. van mijn part mag henenlotter nog lang films blijven maken, en ik kijk reeds uit naar het binnenkort te verschijnen "bad biologie" over een vrouw met 7 clitorissen die op zoek gaat naar de ultieme bevrediging.
en ik herhaal nogmaals, wie me aan een kopie kan helpen van basket case 2 en/of 3, stuur me een prive bericht.
score voor frankenhooker 4 op 4

Geen opmerkingen: