vrijdag 3 oktober 2008

flowers of flesh and blood

jaar: 1985
genre: asian, gore torture
regiseur: Hideshi Hino
cast : enkele gele medemensen

wie vaak steen en been klaagt dat de meeste aziatische horrors te complexe verhaellijnen hebben, en vaak over niets anders handelen dan nogal bleekjes uitgeslagen geesten, zal na het bekijken van deze film wel snel zijn bek houden. flowers of flesh and blood is een filmpje uit de stal van de guinea pig collectioN Uber zieke films voor Uber zieke mensen noemen ze dat.
het verhaal is dan ook ube simpel. iedereen kan het volgen.
Een vrouw wordt op straat verdoofd met chloroform om wakker te worden in een obscuur kamertje waar een of ander leiperd in een samurai pak (inderdaad) haar heeft vastgebonden op een bed. doodleuk vertelt hij haar dat hij haar gaat veranderen in een kunstwerk. in een bloem van vlees en bloed. Hij injecteert haar met een of ander middeltje dat haar kalm en dociel maakt, en begint haar vervolgens vakkundig te bewerken met allerlei roestige voorwerpen.
flowers of flesh and blood is dus geen film voor de tere zieltjes onder ons. vanwege zijn hoge graad van realisme zal menig persoon over de nek gaan bij de scenes waar een hand in close up aan de pols wordt doorgesneden. je ziet de pezen en het gewricht zitten in het vlees en zelfs een subtiel laagje onderhuids vet. je gaat je afvragen "is dit wel nog trucage?"
Ook kan je je afvragen: "ben ik ziek als ik geniet van dergelijke filmpjes?" of "Zouden ze mij hiervoor niet moeten opsluiten, om te verhinderen dat ik dit zelf probeer?"
maar dergelijke vragen stel ik mezelf al lang niet meer. ik vraag me enkel nog af waar ik op dit uur nog gauw een fles chloroform kan vinden.
score 4 op 4

Geen opmerkingen: