vrijdag 30 oktober 2009

Offspring

jaar: 2009
genre: horror, kanibalen, gore
regiseur: Andrew van den Houten
cast: een bende normale mensen, en een bende kannibalen

Een vrouw die mishandeld wordt door haar dronken echtgenoot besluit om een tijdje onderdak te zoeken bij haar beste vriendin. Dat had ze beter niet gedaan, want een troep verwilderde kannibalen besluit net op dit moment om hun vleesvoorraad bij te vullen, en enkele babys te kidnappen om hun aantallen te vergroten.

toen ik zag dat deze film gebaseerd is op een novelle geschreven door Jack Ketchum was ik onmiddelijk al laaiend enthousiast. Van de hand van Ketchum kwam eerder ook al the Girl Next door, wat een behoorlijke nagelbijter was die zelfs bij mij het haar op mijn onderarmen liet rechtstaan.
Offspring is een beetje minder aangrijpend, maar daarom niet minder slecht. De kracht van de verhalen van Ketchum is dat hij kinderen in een dusdanig licht weet te stellen dat je er jezelf behoorlijk ongemakkelijk bij gaat voelen. Een bende kinderen, naakt op een paar lendendoeken na, die dunnetjes Cannibal Holocaust na doen is meer dan wat de gemiddelde horrorkijker gewend is. En alleszins heel wat geinspireerder dan de zoveelste Children Of The Corn.
De regie en het acteerwerk, daarover valt niet veel te zeggen. Iedereen doet zijn best, en binnen de grenzen van het ongetwijfeld beperkte budget wordt alles naar behoren uitgewerkt. De bloederige scene's zien er misschien wel een beetje goedkoop uit, maar wisten toch te overtuigen. En soms is het gewoon best om maar even niet al te aandachtig te kijken.
Offspring is een horrortje dat me een klein anderhalf uurtje wist te boeien, en die ik gerust wil aanbevelen aan wie er ook maar aandacht besteed aan mijn blogs.

score 3 op 4

Geen opmerkingen: