zondag 21 februari 2010

Forget Me Not

Jaar: 2009
Genre: Horror, Thriller, Ghost-story
Regisseur: Tyler Oliver
Cast: Een hoop tieners.

Sandy is een populaire tiener die samen met haar al even populaire vrienden een spelletje gaat spelen op het kerkhof. Dat hadden ze beter niet gedaan, want ze verstoren de rust van de geest van een oud schoolvriendinnetje. Eén voor één vallen ze ten prooi aan de geest. Wie sterft wordt vergeten door de rest. Alleen Sandy ziet wat er aan de hand is, maar wie wil haar geloven?

Toen ik onlangs op de dvd van Scar de trailer van Forget Me Not zag dacht ik dat dit wel iets kon worden. Het zag er allemaal behoorlijk Grudge-achtig uit en soms ben ik wel te vinden voor dergelijke films. Af en toe wil ik wel eens gespannen op het puntje van de sofa zitten, zonder dat ik kan voorspellen wat er gaat gebeuren.
Als ik dat had gewild, dan had ik beter nog eens gekeken naar The Grudge. Want zelfs een film die ik al eens heb gezien had me meer kunnen boeien dan deze miezerabele poging tot het kopieren van de Japanse Ghostmovie stijl.
Forget Me not weet geen greintje spanning te leveren. Nochtans een vereiste bij het maken van dit genre. Wanneer de personages bedreigd worden kon het me totaal niks schelen, zelfs niet omdat de personages allemaal zo irritant zijn dat ik eigenlijk gewoon had moeten hopen dat ze bloederig aan hun einde zouden komen.
Bloed was er ook al nauwelijks aanwezig. Een ongeval met een houtbewerkingsmachine zorg voor enkele spetters. Een regenvlaagje van glasscherven ook even, maar daar houdt het mee op.
De spoken, creaturen, of hoe je het ook wil noemen, zijn behoorlijk saai en inspiratieloos.
De voor b-films obligate vrijscene krijgen we al in de eerste vijf minuten, en dan nog wel met beha aan. Zodoende levert deze film echt helemaal niks voor niemand.
Forget Me Not zal ik, ondanks de smeekbede in de titel, heel gauw vergeten zijn.

Score 0 op 4

Geen opmerkingen: