zaterdag 2 mei 2009

babysitter wanted

jaar: 2008
genre: horror, thriler
regiseur: Jonas Barnes Michael Manasseri
cast: Sarah Thompson, Matt Dallas, Bruce Thomas, Kristen Dalton

angie is een bijzonder godsvruchtig meisje dat voor het eerst naar het college gaat.
om een zakcentje te verdienen besluit ze een babysitterbaantje aan te nemen op een afgelegen boerderij bij het aardige gezinnetje stanton en hun ietwat vreemde zoontje sam. gedurende de avond wordt ze geterroriseerd door een gruwelijk verminkte man die pogingen doet het huis binnen te komen. is dit de moordenaar die verantwoordelijk is voor de verdwijning van andere meisjes uit de streek, of is er meer aan de hand?

babysitter wanted laat ons van in de openingscene weten wat je kunt verwachten. een bijzonder braaf horrorfilmpje geschikt voor het grote publiek. waarbij veel van het geweld gesugereerd wordt, maar zelden ooit resulteert in explicite en grafische scene's.

babysitter wanted probeert het vooral te rooien door een zekere spanning op te bouwen, en een onverwachtte wending in de story te proppen; het resultaat hiervan is een aaneenschakeling van cliche's die we al tot in den treure hebben gezien in betere films, en een plotwending die niet alleen bijzonder voorspelbaar is, maar bovendien ook bijzonder onnozel en kinderachtig.
nu moet ik zeggen dat ik zelden of nooit naar een film kijk met de bedoeling iets serieus te zien. daarvoor ben ik te hard verslingerd aan het b-film genre, maar toch. de serieus bedoelde debiliteit die mij hier voorgeschoteld werd deed het voor mij echt wel de das om.

babysitter wanted wist mij niet te overtuigen en mag voor mij gerust op de least wanted lijst gezet worden.

score 1 op 4

Geen opmerkingen: