woensdag 30 december 2009

Lesbian Vampire Killers

Jaar: 2009
Genre: Horror, vampire, comedy
Regiseur: Phil Claydon
Cast: James Corden, Mathew Horne

Fletch is net ontslagen als clini clown omdat hij een van de kinderen een vuistslag heeft gegevn. Jimmy is weereens gedumpt door zijn vriendin. Samen willen deze twee losers een uitstapje maken, maar vanwege hun budgetaire beperkingen raken ze niet verder dan het godvergeten gat Cragwich; toevallig rus er op het dorpje een eeuwenoude vloek waardoor alle meisjes op hun achtiende veranderen in lesbische vampieren. (Hoe het dan zit met de voorplanting gedurende al die eeuwen wil ik zelfs niet weten..) Fletch en Jimmy kunnen alleen de vloek verbreken door op zoek te gaan naar het legendarische zwaard Deildo.

Ik snap niet hoe je een film met een uitgangspunt als Lesbian Vampire Killers zo kunt verpesten. Zat ik daar even in mijn zetel uit te kijken naar een hilarische komedie vol naakte vrouwen en kreeg ik het deksel op de neus. Hooguit de eerste tien minuten van de film waren grappig, maar daarna ging het stijl bergaf met de grappen. Zelfs de laatste Scary Movie was leuker dan dat.
Ook voor wat Lesbain Vampire Action moet je het niet doen. Als je dat wil zien, dan verwijs ik liever naar films van Jean Rollin waarvan haast het gehele ouvre bestaat uit films over schaamharige nekbijtende vrouwen. met hier en daar een kleien uitzondering zoals The Living Dead Girl over een lesbische zombie, of The Grapes Of Death over mensen die wijn drinken en zombies worden. (En zelfs in deze opzet slaagt hij er in om vrouwen naakt te laten rondlopen). Bovendien is de backkatalogus van Rollin nu verkrijgbaar via de webshop van de Free Record Shop. het is maar dat je het weet.
Maar goed, terug naar Lesbian Vampire Killers.
Nee, hopeloos...
Ik ga maar eens naar een filmpj van Rollin kijken, want ik kan echt niets zinnigs meer vertellen over deze film, behalve dan mijn eindscore

1 op 4

Geen opmerkingen: