zaterdag 26 december 2009

horror preview voor 2010

2010 belooft een jaar vol horror te worden, met voor elk wat wils. Hier alvast een voorproefje van wat ons te wachten staat:


Daybreakers:
In 2019 zijn bijna alle mensen veranderd in vampiers. Een wetenschapper probeert samen met een klein groepje vampiers om de mensheid te redden.

Mening: Dit lijkt me allemaal een beetje te 'I Am Legend' bovendien heb ik het niet zo op vampieren.

The Book Of Eli:
In een post-apocalyptische wereld probeert een eenzame man op een trektocht door Amerika een boek te beschermen dat de mensheid kan redden.

Mening: Een man tegen de rest? bring it on!!

Legion:
Na een bijbelse apocalypse schuilen enkele overlevenden in een truck stop, waar een van de serveersters zwanger is van de nieuwe messias.

Mening: is religie weer hip geworden?

The Wolfman:
Verhaaltje over een weerwolf anno 2009

Mening: Wil ik echt Benicio Del Torro zien met overdadige lichaamsbeharing, volgens mij diende er achter Wolf met Jack Nicholson geen weerwolf film meer gemaakt te worden.

Shutter Island:
De verdwijning van een moordenares op een gevangeniseiland voor gestoorde criminelen verandert in een nachtmerrie.

Mening: Scorcese die een horror maakt, Moet ik Gezien hebben. Wel vreemd dat de release zo ver achteruit is geschoven...

The Crazies:
In een dorpje worden mensen langzaam aan gewelddadig door iets in het drinkwater.

Mening: Remake van een film van Romero, die met een groter budget beter tot zijn recht had kunnen komen. Ik ben benieuwd.

Season Of the Witch:
In de 14de eeuw brengen kruisvaarders een heks naar een klooster waar ze tot de vaststelling komen dat zij verantwoordelijk is voor de pest.

Mening: Nicholas Cage heeft geld nodig. Daarom speelt hij mee in dit filmpje.

Repo Men:
Een man heeft in de toekomst een hart gekocht op afbetaling, maar kan nu niet meer verder aflossen. Een paar repo men komen zijn hart terug vorderen.

Mening: De niet muzikale versie van Repo The Genetic Opera. Met Jude Law en hoe noemt die dikke schele neger ook al weer? Dit kan nauwelijks zo veel fun zijn als Repo was.

Piranah 3d:
Een aardbeving laat een paar prehistorische piranahs ontsnappen die gevangen zaten onder een vulkaan.

Mening: Alexandre Aja doet de remake van een Jaws exploitation filmpje. Toegegeven. Piranah was een van mijn favoriete low budgets uit vroegere jaren. Als één man hier iets goeds van kan maken, dan is het Aja, ah ja.

A Nightmare On Elmstreet.
Een verminkte kindermoordenaar grijpt zijn slachtoffers in hen slaap.

Mening: Nog maar eens een reboot van een klassieke horror serie... erlijk gezegd, ik vond Freddy altijd al een lul. Hopelijk is de remake een serieuzer werkstukje dan de eerste Nightmare was...

Saw 7:
Hoffman zet het ultieme plan van Jigsaw in werking.

Mening: Ik denk dat de meeste mensen wel al weten wat ik denk over het oneindige saw verhaal...

The Descent 2
De overlevende van deel 1 gaat met de politie de grot vol monsters uitkammen.

Mening: Hier zit ik al zo lang op te wachten dat ik vrees teleurgesteld te worden.

let Me In:
Een eenzame jongen krijgt de hulp van een vampires om af te rekenen met een paar pestkoppen.

Mening: De onvermijdelijk engelstalige remake voor al die Amerikanen die geen subs kunnen lezen.

Case 39:
Een sociaal werkster probeert een meisje te redden van zijn misbruikende familie en komt zo zelf in gevaar.

Mening: Zellweger ontpopte zich al eens als scream queen in een Texas Chainsaw Massacre. Ik wil haar nog eens horen gillen.

Survival Of The dead:
Een groepje overlevenden van een zombieplaag proberen zich op een klein eilandje staande te houden.

Mening: Met een nicknaam als '...Of The Dead' kan ik moeilijk anders dan staan springen bij het vooruitzicht op een nieuwe film van George Romero.

friday The 13th pt 2
Nog geen script voor handen.

Mening: Als hij even goed is als de eerste Friday... remake, dan kan dit alleen maar mee vallen.

1 opmerking:

freakenstein zei

Daybreakers, Book of Eli, the Crazies en Legion staan ook hoog op mijn lijstje.

Wolfmen verwacht ik minder van,
Season of the witch nog het allerminst.

Maar het beloofd een goed horror jaar te worden!

Groet
Freakenstein
http://denachtvlinders.nl