zaterdag 16 oktober 2010

The Loved Ones

Jaar: 2010
Genre: Horror, torture
Regisseur: Sean Byrne
cast: Xavier Samuel, Robin McLeavy, Victoria Thaine

Brent heeft het niet gemakkelijk gehad sinds hij zijn vader doodde in een auto ongeval, en vlucht weg in een roes van marihuana en alcohol. Op prom night is hij vast besloten naar het bal te gaan met zijn vriendin Holly en weigert daarom de uitnodiging van het vreemde meisje Lola. Maar Lola laat zich niet zomaar afschepen en ontvoert Brent met hulp van haar al even gestoorde vader. Er wacht Brent een lange bloederige nacht...

Ja ja het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens een bespreking schreef over een film. Niet zozeer omdat ik niet meer naar films kijk, want ik zie er nog steeds maandelijks minstens tien, maar gewoon omdat het hoge baggergehalte van de gemiddelde film me tegenwoordig serieus ontstemd. Met bullshit releases zoals 30 Days Of Night 2 en Mirrors 2 kan ik alleszins niet lachen.
The Loved Ones daarintegen wist me te interesseren. Er wordt behoorlijk wat in gemarteld maar er is ook ruimte voor humor en romantiek. En ook de mandatoire naaktscene wordt niet uit de weg gegaan.
De personages zijn goed uitgewerkt en vooral Robin McLeavy steelt de show als de psychotisce Lola. Het verhaal is niet zo dunnetjes als het lijkt, en zelfs het zijverhaaltje over Brents beste vriend en zijn gothic date voor de prom wat eerst maar een vullertje lijkt, komt op het einde mooi samen met het hoofdverhaal.
The Loved Ones is niet de zoveelste typische torture film waarin alleen maar gemarteld wordt om te martellen en verder niks, en voor één keer juich ik dit toe.
The Loved Ones wist het bij deze bij mij dan toch te schoppen tot film van de maand.

Score 4 op 4

Geen opmerkingen: