maandag 28 september 2009

it's alive

jaar: 2008
genre: horror, creature
regiseur: Josef Rusnak
cast: Bijou Phillips, James Murray, Raphaël Coleman

tagline: Please be quiet. Do not wake him up.

bij de familie davis zijn ze in blijde verwachting, maar wanneer de baby geboren wordt blijkt dat deze soms wel heel moordzuchtig uit de hoek kan komen.

laat ik het van in het begin duidelijk stellen. monsterfilmpjes zoals deze werken gewoon niet meer heden ten dage. de originele 'it's alive' film dateert al van 1974 en toen was dat nog behoorlijk fun. het monsterige babytje in kwestie was een soort plastic pop waar een of andere creatieveling van de art department zich eens had op uitgeleefd met een setje valse tanden en spuitbus verf. het was ronduit belachelijk om zien, maar dat maakte het nu eenmaal leuk. heden ten dage zijn er nog genoeg filmmakers die het aandurven om een plastic baby voor de camera te werpen, en ook dit heeft enige amusementswaarde.
maar wat ze in it's alive 2008 doen, dat lijkt nergens naar; om te beginnen nemen ze zichzelf veel te serieus. er kan geen lachje vanaf, en gans de cast speelt alsof ze de oscar al in handen hebben. voorts, en dat is dan nog het ergste eraan, is de baby in kwestie een digitale creatie, die zelfs nu nog niet goed in beeld wordt gebracht; ook alle bloederige effekten worden digitaal gemaakt. en eerlijk, ik heb op mijn sega mega drive betere grafics gezien dan in deze film.
de tagline 'Please be quiet. Do not wake him up.' kon net zo goed op mij van toepassing geweest zijn als op de baby, want ik kon nauwelijks mijn ogen open houden van verveling. hopelijk komt er niemand op het onzalige idee om 'it's alive 2' en 'island of the alive' ook nog eens te herwerken. want die bekijk ik dan enkel met een grote pamper aan om er niet al te hard het schijt van te krijgen.

score: 0 op 4

Geen opmerkingen: