donderdag 4 maart 2010

The Graves

Jaar: 2010
Genre: Horror, supernatural, survival in afgelegen gebieden, After Dark Horrorfest.
Regisseur: Brian Pulido
Cast: Clare Grant, Jillian Murray, Tony Todd, Bill Moseley, Amanda Wyss

De zusjes Graves gaan samen op een road-trip door de woestijn als laatste afscheidsreisje omdat de oudste gaat studeren in de stad. Ze komen terecht in het gehuchtje Skull City, waar ze behoorlijk trots zijn op de restanten van een verlaten mijnwerkersdorpje niet veraf. Iedereen die daar echter op excursie gaat wordt vermoordt waarna zijn/haar ziel wordt... verslonden... door... een... vliegenzwerm... buiten beeld? uh? Ze houden alles zo vaag mogelijk omdat ze met de beste wil ter wereld geen aannemelijk verhaal kunnen vertellen.

Oh man dit is weer zo een van die films zonder budget, zonder scenario, en zonder enig noemenswaardige scene. De bloederige toestanden gebeuren buiten het scherm, en als er wel iets te zien valt, zoals het afbijten van een neus, is het allemaal zo CGI dat mijn maag keert.
Nee, ik kan niet veel goeds zeggen over The Graves. Ik had iets verwacht op zen survivals, zoals Storm Warning, of Eden Lake of zo...je weet wel, mensen die moeten vluchten voor een killer en zo.
Maar niets van. De bevolking van Skull City is ook niet wat het moet zijn. Niks geen sekte zoals in Children Of The Corn of geesten zoals 2001 Maniacs.
Zelfs de aanwezigheid van enkele gerenomeerde genre acteurs kan deze film niet redden. De beroemde Tony Todd (Candyman)speelt een obscure sektepriester. Bill Moseley speelt al sinds de jaren 80 killers en aanverwanten, onder meer recentelijk in The Devil's Rejects. En laten we Amanda Wyss niet vergeten, die in de eerste Nightmare On Elmstreet (1984) de rol van Tina Gray mocht spelen. Als Tina werd ze over het plafond gesleept, en moest ze naakt, bloedend en in plastic verpakt komen spoken. Mmmm, naakt, bloedend en verpakt in plastic, zo heb ik mijn vrouwen graag.
Ondanks al deze nostalgie oproepende figuren vond ik echt niets aan deze film.
Ze deden zelfs geen enkele poging om de zusjes Graves hun spannende topjes te laten uittrekken. En dat noemt zichzelf een B-film.

Sorry, maar de Graves moet dringend begraven worden. Deze film is dood. Hopelijk zullen de andere films uit de 8 Films To Die For reeks beter uitvallen.

Score: 0 op 4

Ps: Jillian Murray, die de rol speelt van Abby Graves, had ook al een rol in Forget Me Not. Kijk, die film was ik al totaal vergeten.

Geen opmerkingen: